غلامرضا طالقانی؛ عباس نرگسیان؛ مصطفی گودرزی
چکیده
شرکت ملی پالایش و پخش فرآوردههای نفتی ایران به عنوان یکی از سازمانهای دارای اعتبار در نزد مردم و کارکنان شاغل در آن، باعث شده است افراد برای جذب و استخدام در چنین سازمانی همواره در حال رقابت با یکدیگر باشند. سازمانهایی نظیر شرکت نفت که رهبران زبردست خود را وارد حیطه آموزش، تربیت و گسترش فرهنگ شهرت سازمانی میکنند، نه تنها نتایج ...
بیشتر
شرکت ملی پالایش و پخش فرآوردههای نفتی ایران به عنوان یکی از سازمانهای دارای اعتبار در نزد مردم و کارکنان شاغل در آن، باعث شده است افراد برای جذب و استخدام در چنین سازمانی همواره در حال رقابت با یکدیگر باشند. سازمانهایی نظیر شرکت نفت که رهبران زبردست خود را وارد حیطه آموزش، تربیت و گسترش فرهنگ شهرت سازمانی میکنند، نه تنها نتایج عمیق آن را در سازمانشان مشاهده میکنند، بلکه کارکنان چنین سازمانهایی دیر یا زود با افزایش خودباوری و روحیه اعتماد به نفس در خود باعث افزایش بهره وری سازمان میگردند. روش پژوهش حاضر، روش توصیفی و از شاخه همبستگی است. جامعه آماری تحقیق نیز شامل کارکنان شرکت ملی پالایش و پخش فرآوردههای نفتی ایران می شود. در این مقاله تلاش میشود تأثیر شهرت سازمانی بر ویژگیهای شخصیتی کارکنان شرکت ملی پالایش و پخش فرآوردههای نفتی ایران تبیین شود. یافتههای مقاله حاکی از آن است که بین کانون کنترل درونی و خودباوری با شهرت سازمانی رابطه معنی دار مثبتی وجود دارد. همچنین شهرت سازمانی رابطه معکوس با کانون کنترل بیرونی و رابطه مثبتی با خودشیفتگی را نشان میدهد. جامعه آماری نیز شامل کارکنان شرکت ملی پالایش و پخش فرآوردههای نفتی ایران است.